Otroci v kuhinji

Verjamemo, da je navadno težko najti čas, ko se nam lahko v kuhinji pridružijo tudi otroci. Sploh takrat, ko utrujeni pridemo iz službe in je naša edina misel ta, kaj bomo čim hitreje postavili na mizo za že tako pozno kosilo.


Vendar so tudi dnevi, ko se lahko kuhanju posvetimo bolj v miru in načrtno. Takrat tudi ni razloga, da v naše delo ne bi vključili otrok. Res je, da bo vsaj na začetku to za nas pomenilo več dela, vendar bomo s tem otroku kuhanje privzgojili na nevsiljiv način. Že malčki lahko pričnejo pomagati, najprej tako da sami pripravijo mizo, nato jo po obedu tudi sami pospravijo. Kasneje jim lahko v roke zaupamo top nož ter mehko sadje, ki si ga sami narežejo za malico – za začetek morda kar banane, ki so najmehkejše.

Tudi mešanje pri peki peciva naj postane glavna dejavnost otrok. Mame lahko pomagamo pri pripravi sestavin, že kaj hitro pa otrok razume kako držati mešalnik, da bo ustrezno zmešal testo. Seveda naj to počne pod stalnim nadzorom, vendar bo veselje vseeno nepopisno. Polnjenje modelčkov za kolačke, oblikovanje piškotov – otroci s tem ne le pomagajo (če smo iskreni nam dostikrat naredijo več dela s čiščenjem kot kaj drugega), s tem si krepijo tudi svoje motorične sposobnosti ter sposobnosti razmišljanja. Otroku razvaljamo testo za piškote (ko je dovolj velik in močan lahko tudi to stori sam), nato pa mu v roke damo modelčke za kekse in otrok jih lahko sam izrezuje.otroška-kuhinja
Njegovo delo lahko še dodatno »začinimo« tako, da mu damo nalogo, da iz že razvaljanega testa naredi čim več keksov, torej da ostane čim manj »odpada«. Že res, da testo še enkrat pregnetemo in razvaljamo, vendar bo pri takšni nalogi otrok razmišljal o svojem delu, kljub zabavi, ki jo bo doživljal.

kuhinja
Če si otrok sam zaželi, da bi lahko pomagal v kuhinji je treba vztrajati, da svoje delo izpelje do konca. Seveda je ta konec odvisen od starosti otroka, najmlajšim vseh faz priprave in pomoči dejansko še ne moremo zaupati. Če pa si otrok, star 7 let, zaželi peke piškotov mu nikar ne dovolimo, da bo pred samim koncem odnehal. Otroci se svojega dela kmalu naveličajo ali pa jim zanimiva in zabavna postane kakšna druga dejavnost, vendar se morajo zavedati, da morajo začeto tudi končati. Seveda otroku lahko popestrimo njegovo delo in ga motiviramo tudi drugače, kot le z besedo »moraš«, vendar je cilj takšnega ravnanja v tem, da se otrok nauči vztrajanja v izbranem opravilu, tudi ko mu ni več najbolj prijetno ali pa mu postane že kar dolgočasno.
Otroci raje pomagajo in delajo kot se igrajo. Omogočimo jim to.

Dobra izbira za igračo pa je tudi otroška kuhinja!

https://www.youtube.com/watch?v=TYpamVXIONk

V tej kategoriji: